20 πράγματα που μπορείτε να μάθετε από το κατοικίδιό σας

PetFriendsΣυμβουλές Comments

20 πράγματα που μπορείτε να μάθετε από το κατοικίδιό σας

Πρώτο μέλημα του ιδιοκτήτη κατοικιδίου, μόλις αυτό έρθει στο σπίτι, είναι να το «εκπαιδεύσει» όσο πιο καλά μπορεί. Πόσοι, όμως, γνωρίζουν πως μπορούν και οι ίδιοι να… εκπαιδευτούν από τα ζωάκια τους;

Υπάρχουν κάποια στοιχεία στη ζωή των κατοικίδιων που θα μπορούσαν να μας εμπνεύσουν και ίσως σε πολλά απ’ αυτά θα έπρεπε να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους. Γιατί τα ζώα με το ένστικτό τους κάνουν κάποια πράγματα πολύ πιο σωστά από εμάς που στο ένστικτο παρεμβάλλουμε και τη λογική, χωρίς πάντα να χρειάζεται.

Ας δούμε για ποια πράγματα μπορεί να αποτελέσει το κατοικίδιό μας πηγή έμπνευσης:

1. Ξεχάστε τις πολλές, παράλληλες δουλειές

Οταν τα σκυλιά έχουν να κάνουν μια δουλειά, αφιερώνουν σ’ αυτήν την αμέριστη προσοχή τους. Αποδεικνύεται πως και οι άνθρωποι θα πρέπει να κάνουν το ίδιο. Ερευνητές του Στάνφορντ διαπίστωσαν πως η προσοχή και η μνήμη υποφέρουν στους ανθρώπους που ασχολούνται με πολλά πράγματα ταυτόχρονα (εργάζονται, σερφάρουν στο Ιντερνετ, γράφουν τα e-mails τους, μιλάνε στο τηλέφωνο κ.λπ.) σε σύγκριση με εκείνους που επικεντρώνονται σ’ ένα συγκεκριμένο έργο. Αλλες μελέτες έχουν δείξει πως οι εργαζόμενοι όταν επιδίδονται στο λεγόμενο «multitasking» χάνουν από τον πραγματικό χρόνο της εργασίας τους.

2. Διατηρήστε την παιδικότητα

Το να κρατήσετε «ζωντανό» το παιδί μέσα σας, κάνει καλό στην υγεία σας. Καρδιολόγοι στο Πανεπιστήμιου του Μέρυλαντ διαπίστωσαν ότι άνθρωποι χωρίς ιστορικό καρδιακών προβλημάτων είχαν ισχυρότερη αίσθηση του χιούμορ από τους πάσχοντες. Κατέληξαν λοιπόν στο συμπέρασμα ότι το «γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο» – ειδικά όσον αφορά την προστασία της καρδιάς σας.

3. Πάρτε έναν σύντομο… υπνάκο στη διάρκεια της ημέρας

Δεν υπάρχει περίπτωση το κατοικίδιό σας να περιμένει το βράδυ για να πάει για ύπνο μέχρι το επόμενο πρωί. Θα βρει ευκαιρίες να ξεκουραστεί στη διάρκεια της ημέρας παίρνοντας έναν και περισσότερους… υπνάκους. Ο άνθρωπος θα πρέπει να διδαχθεί από τις γάτες που κοιμούνται αρκετές φορές στη διάρκεια της ημέρας για μικρά χρονικά διαστήματα. Μια μελέτη, στην οποία συμμετείχαν περίπου 24.000 άτομα δείχνει πως εκείνοι που επωφελούνται από σύντομους ύπνους στη διάρκεια της ημέρας έχουν περίπου 37% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή νόσο απ’ ό,τι οι άνθρωποι που παίρνουν έναν υπνάκο μόνο περιστασιακά. Ενας σύντομος ύπνος, μπορεί επίσης να ενισχύσει την εγρήγορση και την απόδοση στην εργασία.

4. Το περπάτημα κάνει καλό

Είτε έχει κανείς… τέσσερα πόδια, είτε δύο, το περπάτημα είναι από τους ασφαλέστερους τρόπους να κάψει θερμίδες και να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς. Μια τακτική βόλτα μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, στην απώλεια βάρους, στη μείωση του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2, μείωση του κινδύνου για καρκίνο του μαστού και του παχέος εντέρου, για τη διατήρηση υγιών οστών και για τη διατήρηση ενός κοφτερού μυαλού.

5. Αποκτήστε φίλους

Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά ζώα και οι φιλίες έχουν μετρήσιμα οφέλη για την υγεία. Ερευνητές από την Αυστραλία, παρακολούθησαν 1.500 ηλικιωμένους για 10 χρόνια. Εκείνοι με τους περισσότερους φίλους είχαν 22% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από εκείνους που είχαν λιγότερους φίλους.

6. Ζήστε τη στιγμή

Το να ζει κανείς τη στιγμή είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα που μπορεί να πάρει από τα κατοικίδια. Σε μια μελέτη μιας ομάδας ψυχολόγων του Χάρβαρντ με τίτλο «Α Wandering Mind» (ένα δυστυχισμένο μυαλό), το συμπέρασμα ήταν πως οι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι όταν κάνουν δραστηριότητες που κρατούν το μυαλό συγκεντρωμένο, όπως στο σεξ ή στην άσκηση. Ο σχεδιασμός του μέλλοντος, η αναπόληση παλιών στιγμών ή η σκέψη για οτιδήποτε άλλο εκτός από την τρέχουσα δραστηριότητα μπορούν να υπονομεύσουν την ευτυχία.

7. Μην είστε μνησίκακοι

Μέρος του να ζει κανείς τη στιγμή, είναι να αφήνει πίσω του το παρελθόν. Αφήστε πίσω τις κακίες και τις πικρίες και θα δείτε ότι θα αναπνεύσετε κυριολεκτικά ευκολότερα. Ο χρόνιος θυμός έχει συνδεθεί με την πτώση της λειτουργίας των πνευμόνων, ενώ η συγχώρεση συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη μείωση του άγχους. Οι άνθρωποι που συγχωρούν τείνουν επίσης να έχουν υψηλότερη αυτοεκτίμηση.

8. Διατηρήστε την περιέργειά σας

Μπορεί η γνωστή λαϊκή ρήση να λέει πως «η περιέργεια σκότωσε τη γάτα», ωστόσο αυτό δεν ισχύει για τον άνθρωπο. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει πως οι άνθρωποι που είναι περισσότερο περίεργοι, αντιλαμβάνονται καλύτερα το νόημα της ζωής. Αλλες μελέτες έχουν συνδέσει την περιέργεια με την ψυχολογική ευεξία και την επέκταση των γνώσεων και δεξιοτήτων σας.

9. Μην φοβάστε να φανείτε αστείοι

Ενα μικρό αστείο, ακόμα και μια μικρή ανοησία, μπορεί να έχει σοβαρά οφέλη για την υγεία. Καρδιολόγοι του πανεπιστημίου του Μέριλαντ διαπίστωσαν πως η αίσθηση του χιούμορ βοηθά τους ανθρώπους να έχουν πιο υγιή καρδιά και καταλήγουν σε ένα συμπέρασμα που είναι γνωστό σε όλους μας. «Το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο», ειδικά όταν πρόκειται για την προστασία της καρδιάς.

10. Η δύναμη της αφής

Τα κατοικίδια δεν αποφεύγουν την επαφή, αντίθετα μάλιστα την επιδιώκουν. Το Ινστιτούτο Touch Research της Ιατρικής Σχολής Μίλερ στο Μαϊάμι βρήκε πως η θεραπεία μασάζ μπορεί να απαλύνει τον πόνο, να δώσει ώθηση στο ανοσοποιητικό σύστημα και να βοηθήσει στη διαχείριση των χρόνιων παθήσεων, όπως το άσθμα και ο διαβήτης. Το άγγιγμα ενός αγαπημένου προσώπου μπορεί να είναι ακόμα πιο ισχυρό. Σε μια μελέτη, οι έγγαμες γυναίκες αντιμετώπισαν με μικρότερο άγχος την απειλή ενός ηλεκτροσόκ όταν κρατούσαν τα χέρια των συζύγων τους.

11. Πίνετε νερό όταν διψάτε

Τα σκυλιά δεν πίνουν ενεργειακά ποτά όταν εξαντλούνται από το παιχνίδι, αλλά ούτε και οι άνθρωποι τα έχουν επί της ουσίας ανάγκη. Κατά τη διάρκεια μιας τυπικής προπόνησης το πόσιμο νερό είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθείτε ενυδατωμένοι. Το νερό δίνει στους μύες σας και στους ιστούς τα απαραίτητα υγρά χωρίς να χρειάζεται μάλιστα να ανησυχείτε για θερμίδες. Φροντίστε να πίνετε περισσότερο από το συνηθισμένο τις ζεστές ημέρες ή όταν έχετε ιδρώσει πολύ.

12. Φάτε ψάρια

Οι περισσότερες γάτες θα αντάλλασαν τις κροκέτες τους για μια κονσέρβα τόνου σε καθημερινή βάση. Ευτυχώς, εσείς μπορείτε να επιλέξετε να κάνετε τα ψάρια ένα κομμάτι της διατροφής σας. Σολομός, πέστροφα, τόνος και άλλα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων, την υψηλή πίεση του αίματος και την αρθρίτιδα. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι που τρώνε ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, έχουν 60% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

13. Αν αγαπάτε κάποιον, δείξτε του την αγάπη σας

Τα σκυλιά δεν παίζουν παιχνίδια, ούτε κρύβονται, όταν αγαπούν κάποιον το δείχνουν. Είναι μια καλή προσέγγιση και για τους ανθρώπους, που πρέπει να εμπνευστούν από τα κατοικίδια για να ενισχύσουν τις σχέσεις τους. Σύμφωνα με μια μελέτη, οι μικρές ξαφνικές χειρονομίες μπορεί να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο πώς αισθάνονται την μεταξύ τους σύνδεση τα ζευγάρια που έχουν σχέση.

14. Μην αμελείτε το παιχνίδι

Το παιχνίδι δεν είναι μόνο για τα κατοικίδια. Είναι μια βασική ανθρώπινη ανάγκη μαζί με τον ύπνο και το φαγητό. Ενισχύει την ευφυΐα, τη δημιουργικότητα, την επίλυση των προβλημάτων και τις κοινωνικές δεξιότητες. Πάρτε λοιπόν το… σύνθημα από το κατοικίδιό σας και αφιερώστε τον εαυτό σας σε μια δραστηριότητα που δεν έχει κανέναν άλλο σκοπό, παρά μόνο να σας διασκεδάσει.

15. Απολαύστε μια βόλτα στην ύπαιθρο

Μια πεζοπορία στο δάσος μπορεί να είναι η τέλεια βόλτα για ένα σκύλο, προκειμένου να τον κάνει να αισθανθεί ευδαιμονία, αλλά να είστε σίγουροι πως έχει πολλά οφέλη και για εσάς, τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό σας. Οι βόλτες στους εξωτερικούς χώρους αυξάνουν τα επίπεδα της βιταμίνης D, μειώνουν το στρες και βελτιώνουν τη σωματική σας κατάσταση. Επίσης, στα παιδιά, το παιχνίδι στο φυσικό περιβάλλον έχει βρεθεί από έρευνες πως βοηθά στην βελτίωση της μακρινής όρασης, στη μείωση των συμπτωμάτων ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα) και φέρνει καλύτερη απόδοση στο σχολείο.

16. Βρείτε χρόνο να περιποιηθείτε τον εαυτό σας

Εκτός από τα προφανή οφέλη για την υγεία που μπορεί να προκύψουν από το μπάνιο και το βούρτσισμα των δοντιών, ο καλλωπισμός μπορεί να έχει και μια σειρά από θετικά αποτελέσματα στη ζωή σας. Η καλή προσωπική υγιεινή είναι ζωτικής σημασίας για την αυτοεκτίμησή σας. Μια τακτοποιημένη εμφάνιση, μπορεί να σας βοηθήσει ακόμα και στο να πιάσετε ή να διατηρήσετε μια δουλειά.

17. Δώστε σημασία στη γλώσσα του σώματος

Τα σκυλιά είναι άριστα στην ανάγνωση της πρόθεσης ενός άλλου σκύλου, από τη γλώσσα του σώματος. Οι άνθρωποι πάλι δεν το έχουν αυτό σε μεγάλο βαθμό. Παρόλο που οι περισσότεροι από εμάς αποκαλύπτουμε τα συναισθήματά μας, μέσω της στάσης του σώματος, με σχήματα λόγου, με την επαφή ή με τα μάτια, οι άλλοι άνθρωποι γενικά δεν είναι πολύ καλοί στο να διαβάζουν συναισθήματα. Οι άνθρωποι αποκωδικοποιούν καλύτερα τη γλώσσα του σώματος όσο μεγαλώνουν.

18. Τεντωθείτε όπως η γάτα

Το stretching θα σας κρατήσει εύκαμπτους, αλλά τα οφέλη δεν σταματούν εκεί. Σε μια πρόσφατη μελέτη 10 εβδομάδων, οι εθελοντές που δεν έκαναν καμία άσκηση, εκτός από το τέντωμα, βίωσαν μια εμπειρία εκπληκτικών αλλαγών στην φυσική τους κατάσταση. Αν και η μελέτη ήταν μικρή, τα αποτελέσματά της έδειξαν πως το τέντωμα μπορεί να είναι μια καλή εναλλακτική λύση για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να γυμναστούν.

19. Αναζητήστε τη σκιά

Οταν είστε στο πάρκο με το σκύλο σας και είναι ώρα για διάλειμμα από τις αθλητικές του… δραστηριότητες, είναι βέβαιο ότι θα ψάξει να βρει ένα σκιερό μέρος για να χαλαρώσει. Οι δερματολόγοι συνιστούν πως πρέπει και οι άνθρωποι να κάνουν το ίδιο ειδικά μεταξύ των ωρών 10 π.μ. και 4 μ.μ. όταν η απορρόφηση της υπεριώδους ακτινοβολίας είναι ιδιαίτερα μεγάλη, κυρίως στα τέλη της άνοιξης και στις αρχές του καλοκαιριού.

20. Κουνήστε την ουρά σας!

Εντάξει, ουρά δεν έχετε, όμως το εννούμε μεταφορικά. Χαμογελάτε ή μην διστάζετε να κάνετε χειρονομίες χαράς όταν αισθάνεστε ωραία. Ερευνητές έχουν διαπιστώσει μία πολύ ισχυρή σχέση ανάμεσα στο αίσθημα της ευγνωμοσύνης και την γενική ευεξία.